Tokio and more - Reisverslag uit Beppu, Japan van Krisje Meeuwsen - WaarBenJij.nu Tokio and more - Reisverslag uit Beppu, Japan van Krisje Meeuwsen - WaarBenJij.nu

Tokio and more

Door: X-U

Blijf op de hoogte en volg Krisje

20 Juli 2007 | Japan, Beppu

Ik kreeg net van Jason een email dat ik naar de 2e verdieping moest gaan van het A-gebouw en dat ik dan wel zou uitvinden waarom. Dus k had echt zoiets van: hmmm.....wat er er daar te doen zijn? Dus ik ging er net heen en toen bleek er een foto-expositie te zijn van de fotoclub van APU en daar zit Jason ook bij. Dus ik rondkijken, zag ik ineens een foto van mezelf hangen :D :D :D Vond ik echt wel supercool ^____^.

Deze week is het regenseizoen eindelijk afgelopen :D :D :D, maar t eindigde wel spectaculair met een tyfoon, wat wel weer jammer was, want daardoor viel mijn weekendje Tokio letterlijk in het water. Vorige week donderdag kwam ik 's avonds aan in Tokio en toen ben k meteen doorgegaan naar mijn hotel, waar ik echt op een geweldig, lekker zacht bed heb geslapen. De volgende dag ging ik er op uit om voor de laatste keer te lunchen bij de mensen van wie ik mijn beurs ontving. En deze keer was het echt leuk en gezellig. De vorige 2 keer was ik steeds echt superzenuwachtig en durfde ik bijna geen Japans te praten en zat ik steeds maar op de klok te kijken of t alweer tijd was om te gaan, maar in deze 3 maanden is mijn Japans echt vooruit gegaan :D, want k kon gewoon relaxed een gesprek voeren en 1 vrouwtje bleef maar de hele tijd herhalen dat mijn Japans echt zoveel beter was dan de vorige keer. Maar meestal als Japanners dat zeggen, dan moet je dat met een korrel zout nemen, want soms zeggen ze al dat je goed bent in Japans als je alleen maar 'konnichiwa' hebt gezegd. Eigenlijk is het maar irritant dat Japanners blijven zeggen dat je zo goed bent in Japans, want het is altijd alleen maar beleefdheid en je kan er gewoon helemaal niks mee, omdat je dus niet echt weet of t nou goed is of niet, plus dat als ze nu zeggen dat mijn Japans zo goed is, dan betekent dat dat mijn Japans dus 3 maanden geleden nog niet zo goed was, terwijl ze toen ook beleefd zeiden dat mijn Japans goed was. Maar dit keer was dat vrouwtje dus echt helemaal enthousiast, waardoor je dus wel vanuit kan gaan dat t haar 'ware' gevoelens zijn. Maar goed....tis en blijft een gek volkje.

Na de lunch ben ik naar het museum voor Moderne Kunst gegaan. Toen Daan ernaartoe ging, was er een hele coole expositie over 'lachen', maar er was nu een expositie over een Franse architectuur (Cobulier) en dat was wat minder interessant. K heb dus wel even rondgekeken, maar k was weer vrij snel weg. Daarna ben ik naar Shibuya gegaan, want ik weet daar een winkeltje te vinden dat last-minute concertkaartjes verkoopt, en Kanjani8 (boyband) trad de volgende dag in een stad dichtbij Tokio op, dus k dacht, mss kan k nog wel een kaartje vinden daar, maar helaas. Daarna ben k weer naar de starbucks gegaan dat over het supergrote voetpad uitkijkt en heb k daar een klein uurtje naar mensen zitten staren. Toen was het alweer avond en ben ik weer doorgegaan naar Akihabara, want het leek me wel cool om een keer in een capsule-hotel te slapen. En de naam zegt het al: je slaapt in een capsule. Tis een soort kluisje waar je rechtop in kan zitten en je hebt zelf een eigen tv. K vond t echt lachen.

De volgende dag ben ik toch eigenwijs naar de stad gegaan waar Kanjani8 optrad, want toen k naar Kat-tun ging, toen waren er ook een paar gozers die illegaal kaartjes verkochten, dus ik dacht: dat doen ze vast ook wel bij Kanjani8. Verkeerd gedacht dus, want toen ik aankwam stonden er echt tussen de 30~50 meisjes die allemaal met bordjes stonden die zeiden: verkoop aub je ticket door!!!!
Maar ik had zoiets van: ik ben niet voor niks helemaal anderhalf uur met de trein hiernaartoe gekomen om helemaal verregend weer terug naar tokio te gaan (t regende al de hele dag keihard), en verder had ik ook helemaal geen plannen gemaakt, dus ben k naar een konbini gelopen, heb een notitiebloc en pen gekocht en ben vrolijk naast al die andere meisjes gaan staan, en hoopte zwaar dat iemand toch een kaartje aan mij wilde doorverkopen aangezien ik een 'gaijin' was. Weer verkeerd gedacht dus, hehe. K heb er een uurtje gestaan en toen begon het concert en toen had k zoiets van laat maar, ik bevries (want k was helemaal doorweekt). Maar die Japanse meisjes die waren echt nog gekker dan mij, die gingen allemaal bij nooduitgangen staan enzo, omdat je het een beetje kon horen van buitenaf, en ze waren allemaal helemaal hyper omdat ze die en die konden horen, haha. K heb een foto als bewijs ^__^.
K heb nog even zitten shoppen in die stad, want ze hadden een coole winkelstraat, maar omdat k helemaal nat was, ben k toch maar weer snel teruggegaan naar Tokio en ben ik naar Shinjuku geweest, waar ik ook gewoon een beetje rondgelopen heb en 's avonds naar de nieuwste Harry Potter ben geweest. Eerlijk gezegd vond ik hem zwaar tegenvallen. Er zit helemaal geen spanning in en het is zo vaag dat je er echt helemaal niks van snapt als je het boek niet gelezen hebt. Verder is de muziek niet meer van John Williams en dat doet toch ook wel afbreuk aan de film, zeker omdat de muziek nu gewoon irritant was.
Ik was te laat met reserveren voor hostels, dus die zaten helemaal vol, maar gelukkig hebben ze in Japan internetcafe's :D, dus daar ben ik 's avonds naartoe gegaan en heb de hele avond beetje zitten msnen en tv zitten kijken via internet en toen ben k gaan slapen op de comfortabele sofa die ik in mijn hokje had^^.

Op zondag wilde ik eigenlijk naar Harajuku gaan, want daar staan op zondag altijd vage Japanners met vage kleding op een brug en dat schijnt heel cool te zijn om te zien. Maar toen ik 's ochtends het cafe uitstapte, kwam de regen zowat horizontaal uit de lucht vallen door keiharde wind (waardoor k in 3 minuten weer helemaal doorweekt was) en bedacht ik me dat zelfs Japanners niet zo gek zouden zijn om met dit weer nutteloos op een brug te gaan staan, dus ik ben maar gewoon naar het vliegveld gegaan. Ik was ook een beetje bang dat de vluchten gecancelled zouden worden door de tyfoon, maar ik had geluk. Mijn vliegtuig vertrok eigenlijk 's avonds en mijn ticket was een ticket dat je eigenlijk niet kon laten omzetten, maar door de tyfoon mocht ik gelukkig toch meteen mee op de volgende vlucht. Ik was dus eerder thuis dan gepland, maar ik heb toch een heel leuk weekend gehad in Tokio :D.

Verder had ik maandag superveel lol met Lee (Chinese jongen die ik van college ken), want hij is best wel gamefreak en er van overtuigd dat hij mij kon verslaan met Bust-a-Move (Puzzle Bobble), maar ik heb hem lekker zwaar ingemaakt, mwhuahahaha. Ik had 51 keer gewonnen en hij maar 21 keer (Ja....we hebben heel lang zitten spelen, hehe). Maar nu is hij vastbesloten om mij te kunnen verslaan, dus hij heeft blijkbaar een dag non-stop zitten oefenen en vanavond gaan we de battle weer aan ^__^.
Verder had ie me wel weer helemaal geowned bij Dead or Alive 4 (met een keimooie verbeterde Ein :D :P ;)). Hij had in totaal meer dan 30 keer gewonnen en ik maar 2 keer ~_~ Juist. Anyway....Ein is cool ;)

K heb t nieuwe Harry Potter boek besteld bij de Co-op, alleen ik kan m morgen niet ophalen, want dan ga ik naar Fukuoka met Marit, dus ik moet nog even 3 dagjes geduld hebben (neeeeeeeeeeeeeeeeee :(.....das moeilijk!!!!) Maar t gaat wel cool worden in Fukuoka en zaterdagavond hebben we afgesproken met Miyoko.

k ga er weer vandoor *zwaai zwaai*

  • 20 Juli 2007 - 19:52

    Mama:

    Hoi Krisje,
    Gelukkig heb je weinig last gehad van de tyfoon, want ik had me toch wel ongerust gemaakt toen ik het op de radio hoorde. Doden, gewonden evacuaties etc. Je kunt je wel aardig vermaken daar in Tokyo, les ik. Zo'n capsule lijkt me doodeng om in te slapen. Ik zou meteen claustofobisch worden, denk ik.
    Bedoel je met Cobulier niet de Franse architect Le Corbusier? Die maakt best mooie gebouwen. Heel bekend van hem is zijn Notre Dame in Ronchamps.
    Myoko is toch dat Japanse meisje waarmee we naar Amsterdam zijn geweest en die een Engelse cursus op Malta heeft gevolgd?
    Doe haar mijn hartelijke groeten.
    De foto's zijn ook weer mooi. Die van de expositie mag er wezen. Trouwens die van jou als geisha die je naar oma heb gestuurd was ook prachtig.
    Gisteravond zijn Koos, de buurvrouw en ik naar het concert van Ad Hoc (Marrie, Bas, Paulien) geweest. We hebben er enorm van genoten. Vanmorgen zijn ze vertrokken naar Frankrijk.
    Er is ook bericht van de IBG. Je hebt een officieel plaatsbewijs voor psychologie en een afhaalbericht voor je OV.
    Dat was het weer voor nu, hopelijk wordt het bericht geplaatst en hoef ik het geen 3x te schrijven, xxx mama

  • 20 Juli 2007 - 22:58

    Krisje:

    ja, Le Corbusier. Dat was hem ja.....dan weet je meteen hoe erg ik heb opgelet tijdens de expositie ;) haha. Maar die Notre Dame was wel cool, daar stond ook een maquette van.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Japan, Beppu

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

05 Augustus 2007

laatste dag in Japan

02 Augustus 2007

2 geweldige weken

22 Juli 2007

ik word model :D

20 Juli 2007

Tokio and more

05 Juli 2007

de maand juni
Krisje

Actief sinds 26 Aug. 2006
Verslag gelezen: 601
Totaal aantal bezoekers 82980

Voorgaande reizen:

13 September 2006 - 14 September 2006

Mijn eerste reis

Landen bezocht: