de maand juni - Reisverslag uit Beppu, Japan van Krisje Meeuwsen - WaarBenJij.nu de maand juni - Reisverslag uit Beppu, Japan van Krisje Meeuwsen - WaarBenJij.nu

de maand juni

Door: X-U

Blijf op de hoogte en volg Krisje

05 Juli 2007 | Japan, Beppu

Ik heb net echt gruwelijk gefaald in mijn 1e poging om Chijimi te maken >_<. Chijimi is een soort Koreaanse pannenkoek, met groente en vlees, maar bij mij wer dt meer 'scrambled' Chijimi dan dat t een pannenkoek werd, maar t was toch lekker en dat is het belangrijkste, toch? ^^.

Ik heb alweer een tijd niks meer van me laten horen (meer dan een maand, I know), maar ik heb ondertussen niet stilgezeten.

In de Quarterbreak ben ik naar Osaka, Kyoto en Nagasaki geweest. In Osaka hebben we de 1e dag lekker zitten shoppen met zn allen en de 2e dag zijn we naar het pretpark, Universal Studios geweest. Toen we bij de 1e attracite aankwamen, was er een wachttijd van 40 minuten waarop Yorika helemaal blij zei: wauw!!! maar 40 minuten!! echt keikort. Terwijl ik echt zoiets had: wat? 40 minuten kort?
Maar blijkbaar is het normaal dat je af en toe echt 2 uur moet wachten voor een attractie. Dat vind ik eigenlijk toch wel teveel van het goede hoor. De langste wachttijd die we uiteindelijk gehad hebben was 75 minuten.

De volgende dag zijn we naar Kyoto gegaan. Iedereen wilde het Gouden Paviljoen zien, maar ik wilde graag naar Fushimi Inari Schrijn(op aanraden van Daan ^^) en dat was echt een geweldige beslissing :D. Bij de schrijn kan je een wandeling om een berg maken die ongeveer 5 uur duurt. Het speciale aan de weg is dat om de halve meter een torii staat. Het was echt heel indrukwekkend en 1 van de mooiste dingen die ik in Japan gezien heb. Ik ben 1 uur lang de berg opgeklommen, maar na helemaal bezweet en moe te zijn, heb ik even in een cafeetje lekker wat zitten drinken en van t uitzicht zitten genieten en toen ben ik weer teruggegaan. K heb een kort filmpje gemaakt, dan krijg je een beetje een idee van hoe en wat: http://www.veoh.com/videos/v7389224FcXCHZ8
De volgende dag zijn we met zn allen naar de Kiyomizu Tempel geweest. Deze tempel was ook heel mooi en is ook genomineerd voor 1 van de nieuwe 7 wereldwonderen. Daar hebben we dus een halve dag rondgewandeld en van het weer genoten. Na de tempel heb ik een 'maikohenshin' gedaan. Met andere woorden: ik heb me laten omtoveren tot een leerling-geisha, inclusief make-up en haarstijl :D. Het was echt heeeeelemaal geweldig. Ik mocht ook even buiten wandelen en toen voelde ik me net een beroemdheid: bijna iedereen die langskwam wilde een foto van me maken of met me op de foto. Vond ik stiekem wel heeeel leuk ^O^.
's Avonds zijn we weer met de boot teruggegaan.

De volgende dag ben k weer doorgegaan naar Nagasaki. Helaas was Ruben net de dag daarvoor zwaar ziek geworden: verkoudheid, koorts en een of ander virus. Echt...een slechtere timing had ie niet kunnen kiezen ~_~, maar goed, k heb toch een heeeeele leuke tijd gehad. Woensdagavond zag ik Nana ook weer (remember...de jongen die Johnnies cool vindt en mij 2 maanden geleden was komen uitzwaaien toen k weer terug naar Beppu ging), alleen k was keimoe van de bootreis van de dag eerder (duurde 14 uur), dus k was niet zo heel spraakzaam. Donderdag heb k toch de hele dag met Ruben gehangen op zijn kamer en hebben we lekker gekletst en gegamed. Vrijdag ben k 's avonds met Nana ergens gaan eten en daarna zijn we naar Pirates 3 geweest samen met Claudia en Onno. De volgende had k weer met Nana afgesproken, alleen dat ging niet helemaal goed, want na 20 minuten was -ie nog niet op de afgesproken plaats waar we elkaar zouden ontmoeten, dus ben k maar weer teruggelopen naar Nishimachi (waar Ruben etc wonen) en gemaild waar ie nou bleef (mail is hier equivalent van sms) waarna ik enorm gespamd werd met 1000maal sorry en dat ie me met de taxi zou komen ophalen.(echt te Japans) taxi?!? voor dat half uurtje heerlijk in de zon lopen? Gelukkig kon k hem daarvan af praten en ben k weer teruggelopen en kwam hij me ook al tegemoet lopen. De hele middag en avond hebben we echt keigezellig zitten kletsen....echt heerlijk, iemand die Johnnies ook cool vindt ^^. 's Avonds zijn we met Claudia, Onno en Gerrie naar de karaoke geweest.
Op zondag had ik niet echt veel gepland, behalve 's avonds bij Nana film gaan kijken, maar Claudia had een boogschietwedstrijd, en aangezien ik zoiets nog nooit in het echt gezien had, leek het me cool om te gaan kijken. Ik heel naief denken dat iedereen daar mooi met een houten pijl en boog zou staan (beetje Legolas-achtig:P), maar dat was toch wel even heel anders. Zie de foto's. Verder weet ik niet waarom, maar om de een of andere reden moeten Japanners altijd schreeuwen als ze sporten.t maakt niet uit welke sport t is, ze vinden altijd wel een excuus om te schreeuwen en bij boogschieten is dat dus wanneer ze naar de ...ehm...ben ff vergeten hoe zoiets heet....schietschijf (?) lopen. http://www.veoh.com/videos/v739368bYE6jE4d
's Avonds heb k met Nana Lord of the Rings 1 gekeken, want hij had nog nooit een LotR film gezien!!! t was wel grappig, want t was in t Engels, dus k moest de hele tijd gaan uitleggen over hoe en wat....wat nog best moeilijk is. T was wel de extended version die 4 uur doet, dus t werd erg laat aangezien we pas om half 11 gingen kijken. K ben 3 uur 's nachts weer naar huis gehobbeld en 3 uur later ging de wekker alweer, want mn bus vertrok om 7:15 vanaf t station. Toen ik helemaal gaar om 7 uur op t station aankwam, was k ineens klaarwakker, want daar stond Nana weer ineens voor me, want hij wilde me weer uitzwaaien ^o^, was echt weer superlief van hem :D.

Toen k thuis kwam en de deur opendeed, stond ik ook ineens voor een verrassing, want er lagen allemaal spullen op de grond (nu is dit normaal niet zo vreemd, aangezien mijn kamer meestal een enorme zooi is), maar dit was toch iets meer dan normaal. Bleek dat er een vrij heftige aardbeving was geweest toen k in Nagasaki was. NOOOOOOOOO! waarom gebeurt dat nou als ik er niet ben??? Vond ik echt wel balen. Gelukkig was er niks gebroken ^^. K was later die dag nog Cartoon Kat-tun aan t kijken (talkshow, gepresenteerd door Kat-tun) en toen stond in beeld dat er een aardbeving met 3 op de schaal van richter was geweest in Beppu, vond k wel lachen om te zien.

De volgende zondag was er een AP house festival voor en door de studenten die in AP house wonen. Elke verdieping zou iets doen zoals een optreden, spelletjes, eten maken etc. Er was zelfs een verdieping die een mannelijke hostclub werd haha, dat was echt superlachen. Onze verdieping heeft een Mickey Mouse paraparadans gedaan en daar hebben we een hele week elke avond voor geoefend. Parapara is vaag met je armen bewegen op hyperblije muziek en was een paar jaar geleden superpopulair. K heb helaas geen filmpje van ons optreden, maar k heb op internet een filmpje gevonden van de dans: http://www.youtube.com/watch?v=jul-Ft4vfzg
Dat kan ik nu dus ook dansen ^^.

T weekend daarop zijn Marit en ik met Morinaga-san voor het laatst op pad geweest. We zijn naar Yufuin gegaan en hebben hele mooie natuur, een tempel, mooie beeldentuin en wat kunst gezien. Ik heb ook eindelijk het kadootje van Pappa gegeven en Morinaga-san was echt helemaal blij en ik moest zijn'yoroshiku' doorgeven. Dus bij deze pappa: 'yoroshiku' van Morinaga-san.

Vorig weekend had ik weer met Nana afgesproken. Zaterdag zijn we naar Fukuoka geweest en zijn we naar Yahoo Dome geweest en naar het centrum, waar we gewoon relaxed rondgelopen hebben. T was wel heel cool, want k herkende ook een aantal plekken waar ik 2 jaar geleden ook was geweest (k heb ook de MacDonalds gezien met de klassieke muziek waar k toen met pappa gegeten heb, haha). 's Avonds zijn we naar een izykaya geweest en daar heb ik ook rauwe zee-egel en rauwe zwaardvis op. Net zo apart als rauw paardenvlees. Maar t was nog best lekker. De volgende dag had Nana afgesproken met een vriend, dus ben k weer naar Beppu gegaan. Nana is toen nog met de laatste bus naar Beppu gekomen. We wilden maandag naar Monkey Mountain gaan, maar helaas regende het de hele dag keihard, dus we hebben niet zo heel veel meer gedaan toen, behalve de laatste afl van Proposal Daisakusen kijken en beetje zitten kletsen. 's Avonds is Nana weer naar Nagasaki gegaan en kon ik hem es voor t eerst (en waarschijnlijk voor t laatst :() uitzwaaien^^.

Verder zitten we nu dus al meer dan 2 weken in het regenseizoen en 1 ding weet ik nu zeker: ik hou van de zon!!!! Tis echt verschrikkelijk als er alleen maar wolken om je heen zijn, de luch grauw is, en het zowat elke dag regent! Het weer is echt 10x niks nu. Maar k heb gehoord dat het in NL ook net herfst lijkt...dat is ook balen. Mss wacht het goede weer gewoon totdat ik terugben ;).

De multiculturele weken zijn ook weer begonnen en elke week zijn er optredens te zien, dat is echt super :D Het is al Koreaanse week en Vietnamese week geweest en deze week is het Chinese week. Waar ik wel heel verbaasd over was: De Chinese vlag mag niet opgehangen worden, omdat de Taiwanezen het daar niet mee eens zijn. T schijnt dat er toch best veel spanning is hier tussen de Taiwanezen en de Chinezen over of Taiwan nou bij China hoort of niet. Maar goed, ik vind het echt wel flauw dat de Chinese vlag niet opgehangen mag worden daardoor. Zo multicultureel en tolerant als er iederen allemaal happy voorgedaan wordt, zijn we dus niet echt, kreeg k het idee.

ipv maandag ga ik dit weekend met Marit naar Monkey mountain (wilde aapjes kijken dus) en volgende week breng ik mijn laatste bezoek aan de mensen van mijn beurs in Tokio, en daar plak k meteen een weekendje Tokio aanvast dus. Geen idee nogwat k kan doen eigenlijk, k ben nu al 5 keer in Tokio geweest. K wil iig naar het museum voor moderne kunst gaan en op zondag Harajuku bezoeken. En mensen kijken bij t voetpad van Shibuya vind k ook helemaal geweldig, dus mss ga k gewoon zaterdag een paar uur bij de starbuks zitten die op t voetpad uitkijkt en coole Japanners spotten :P.

Marit en ik hebben vorige week ook in de shokudo gegeten met de 2 Japanse meisjes die in NL komen studeren. Ik heb vandaag afgesproken om Haruna iig van Schiphol af te halen. Ze komt alleen wel heel vroeg aan: 7 uur 's ochtends >_<, maar wel op een zaterdag (18 augustus). Ze heeft een kamer op t Rijnfront....echt wel jammer vind ik, want dat is echt super ver weg uit t centrum, maar daar plaatst de uni alle exchangestudents blijkbaar....net zoals wij hier in the middle of nowhere gedumpt zijn. Maar goed, met een fiets ben je een kwartiertjes onderweg, dus tis nog wel te doen.

Tis hier net 12 uur geweest.....dus nog precies 1 maand en ik zet weer voet in ons eigen kikkerlandje :D :D :D
K kan niet wachten om iedereen weer te zien.....wees voorbereid om flink geknuffeld te worden als ik op Schiphol aankom ;)

  • 05 Juli 2007 - 15:38

    Anke:

    Hé Kris, goed om weer eens van je te horen. Ik was even bang dat ze je daar als ‘rauw vlees’ hadden verzwolgen, haha. Zijn ze gek op die Japanners, toch! Ik miste je berichten de afgelopen maand wel hoor. Maar je hebt het met dit epistel weer ruimschoots goedgemaakt.
    Zeg, dat mooie weer kunnen we hier echt wel eerder gebruiken dan 18 augustus hoor. Je gunt ons wel wat….grrrrrr. Ik moet morgen nog een (hopelijk half) dagje werken en dan ga ik ook vakantie vieren. Eerst nog lekker een weekje thuis en dan richting la douce France.
    Krisje, hou je taai en blijf vooral genieten daar. Ik hoop dat je ons niet weer zo lang laat wachten op een teken van leven. Nee, nou niet denken ‘die zijn toch allemaal op vakantie’, want ik kan je verklappen dat ze in Frankrijk ook internet hebben!
    Groetjes,
    Anke

  • 05 Juli 2007 - 20:48

    Mama:

    Hoi Krisje,
    Dit is al de derde keer dat ik wat schrijf, want elke keer als ik mijn verhaal wil versturen zegt de pc dat de pagina is verlopen en ben ik alles kwijt.
    Dus probeer ik eerst dit kort berichtje en dan morgen meer.
    xxx mama

  • 06 Juli 2007 - 05:43

    B@s:

    Hey Krisje,

    Gelukkig, je leeft nog:P!! Hardstikke leuk dat je zo veel aan het reizen bent geweest en zo. Maar is school voor jou al voorbij?? Want je bent alleen maar aan het reizen geweest enzo... Hier in Nederland is het weer niet veel beter. Ook veel grijs en regen...:( Echt balen!! Maar goed, nog een weekje werken en een week repeteren en dan gaan we naar het mooi Zuid-Franse!!

    Gister weer naar ons appartementje weeste kijken, om alles op te meten en zo. Nu kunnen we morgen gaan kijken voor verschillende spullen!!

    Nou ik ga nog even een dagje werken en dan wordt het weer een druk weekend.

    Groetjes -xxx-

    Bas

  • 07 Juli 2007 - 05:33

    Koos:

    dag Krisje, long time no speak. Goed te horen dat je het nog naar je zin hebt.
    Vorige week stond er in de NRC een stukje over iets typisch Japans t.w. Chindogu. Dat zijn 'unuseless Japanese inventions' ; dingen die het leven van alle dag makkelijker maken. De gekruiste zebrapaden had ik in Tokyo al eens gezien maar er zijn er veel meer. Er is ook een boek over ' 101 unuseless Japense inventions' en zelfs een website www.chindogu.com
    Ik zal het stukje in de NRC voor je bewaren. Ben jij nog tegen chindugo aangelopen?
    Groeten, Koos

  • 08 Juli 2007 - 19:06

    Richtje:

    Hoi Krisje, leuk verslag weer!
    Heb nog even de chindogu-site bezocht, echt lachen! Ben je al aan het aftellen?
    Oma was echt onder de indruk van jou als maiko henshin, en wat lief dat je een kaarsje hebt gebrand voor haar! Het gaat goed met haar, en kijkt er naar uit om je weer te zien, groeten uit Zevenbergen, Richtje en de rest.
    p.s. Zevenbergen was volop in het nieuws vandaag, er zijn vannacht 23 auto's in brand gestoken, gelukkig niet de onze!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Japan, Beppu

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

05 Augustus 2007

laatste dag in Japan

02 Augustus 2007

2 geweldige weken

22 Juli 2007

ik word model :D

20 Juli 2007

Tokio and more

05 Juli 2007

de maand juni
Krisje

Actief sinds 26 Aug. 2006
Verslag gelezen: 730
Totaal aantal bezoekers 82982

Voorgaande reizen:

13 September 2006 - 14 September 2006

Mijn eerste reis

Landen bezocht: