vakantie ^__^ - Reisverslag uit Beppu, Japan van Krisje Meeuwsen - WaarBenJij.nu vakantie ^__^ - Reisverslag uit Beppu, Japan van Krisje Meeuwsen - WaarBenJij.nu

vakantie ^__^

Door: X-U

Blijf op de hoogte en volg Krisje

06 Maart 2007 | Japan, Beppu

Ik moet eerlijk toegeven: ik ben alweer anderhalve week in Beppu. Ik vond het kamp zwaar tegenvallen, dus ik ben na 4 dagen weer weggegaan. Het bleek dat we veel met kinderen moesten spelen, en de meeste mensen die mij kennen weten dat ik daar niet echt een ster in ben. Maar ik dacht: mss is dit de kans om te kijken of dat al veranderd is. Helaas was dit niet het geval. Kinderen zijn toch niks voor mij en mijn biologische klok is nog lang niet begonnen met tikken ;) (als -ie dat ooit gaat doen). Verder moesten we bij een 'orange farm' werken waar we 4 uur achter elkaar sinaasappels in een plastic zak mochten doen. Zo waren er nog een paar dingetjes, maar al met al was het kamp dus niks voor mij.

Dus nu genieten Marit en ik van de vakantie. We kijken elke dag samen een film of een serie en verder lees ik wat boeken, speel travian, kijk wat tv. Niet zo heel veel dus.
Vorige week zijn Marit en ik naar de African Safara geweest, en Marit heeft daar echt een geweldig verhaal over geschreven op haar blog, ik citeer (of eerder kopieer ;)):

Echter woensdag sloeg zowel bij mij als bij Krisje in een keer de verveling keihard toe. We hebben elkaar die dag meerdere keren verteld hoe erg we ons verveelden.
Om herhaling daarvan te voorkomen besloten we om donderdag naar de African Safari te gaan die in de buurt ligt. Volgens de folders hebben ze allemaal wildlife en ze hadden ook een huis met alle bijzondere katten van de wereld, waar we gelijk ook wat konden leren over hoe de katten onderhouden moesten worden enzo.
Het was ook die dag lekker weer met een mooi zonnetje. Dus wij vrolijk vrij vroeg op de bus gestapt, aangezien die dag in APHouse ook de halfjaarlijkse "laten-we-zoveel-mogelijk-pesticiden-spuiten-waar-we-maar-ku nnen
dag was. Er hingen ook briefjes waarin we werden gerustgesteld dat de pesticiden niet schadelijk waren volgens het ministerie van landbouw en volksgezondheid, maar misschien moesten we toch maar even onze eetspullen een extra afwasbeurt geven, gewoon voor de zekerheid... lekkere geruststelling!
Ik werd die ochtend al gewekt door grote machines die allerlei dingen aan het spuiten waren in onze keuken, en ik dacht: dat moet ik niet op mijn kamer hebben! Straks zit dat spuitsel overal in! Dus ik nog overal plastic zakken enzo voor geplakt, want de klerenkast is een open kast. Alle was opgeruimd en mijn kussens enzo onder mijn APHouse-deken gestopt. Bleek uiteindelijk dat ze de kamers anders aanpakten, maar goed dat kon ik niet weten. Bovendien is het beter om voorbereid te zijn dan erdoor overvallen te worden. Toch?
Maar goed, terug naar de Safari.
Toen we daar aankwamen konden we kiezen: alleen het park in voor 2300 Yen (ja das erg duur) of ook nog met een bus door een wildlife aangelegenheid voor nog 1000 Yen extra (zo wordt het extreem duur). Krisje en ik besloten eerst het park maar gewoon te doen en als we dan nog zin hadden in nog meer wildlife, zouden we de bus nog wel nemen.
Dus wij met behulp van onze kaart eerst maar eens opzoek naar de ingangpoortjes: die waren er niet. Okee, dan maar gewoon naar binnen. Waar gaan we eerst heen? Het kattenhuis!!! Onderweg naar het kattenhuis kwamen we langs plekken met zeer indrukwekkende namen die gewoon kleine omheinde stukjes beton bleken te zijn waar zielige schapen en ponies rondliepen of in 1 geval: rondhinkte.
Bij het kattenhuis moesten we nog 300 Yen extra betalen om naar binnen te mogen. In dit kattenhuis met katten van over de hele wereld zaten een paar katten in hokjes van 1m2 en in een bepaald gedeelte liepen katten vrij rond die je mocht aaien, als je zo dicht bij ze in de buurt kon komen. Zoals uit mijn beschrijving misschien wel naar voren komt, was het een zielige bedoeling.
Hier waren we dus gauw klaar. Dan maar naar de rest van het park. Bevertuin (waar zijn de bevers? Oh er ligt er een in winterslaap achter een gordijntje), de romantische tuin (oh zijn we er al weer voorbij? Of wacht, bedoelden ze soms die 2 sprietjes gras?) de eendenvijver (weinig vijver, geen eenden) en de "wilde apen". Die waren overigens wel erg schattig. Ook nog wel een aantal fotoos gemaakt. We hebben ook nog een heleboel kangaroes voor pampus zien liggen. Maar dan wel van heel dicht bij, omdat je de omheining binnen mocht. Toen kwamen we al heel gauw bij het achterste gedeelte van dit geweldige safari park, gewijd aan alle andere wilde dieren: de geit, de koe, het varken en dan de wildste soort van allemaal: het konijn...
Om van deze anticlimax bij te komen dachten we: laten we dan naar de berggeit gaan kijken... helaas weten de Japanners het verschil kennelijk niet tussen berggeiten en bergschapen en stonden de echte geiten dus beneden tussen de andere wilde safari-dieren en de schapen stonden op een nepberg...
Zo hebben we in een langzaam tempo in anderhalf uur het hele safari-park gezien. We hadden niet echt veel vertrouwen in de bustocht door de rest van de safari-aangelegenheid, dus we zijn maar op de gewone bus gaan zitten wachten.
Het buitenlandse toeristenstelletje, dat met ons op de heenweg ook in de bus had gezeten, zat op de terugweg ook weer bij ons de bus en zij hadden wel de extra bustocht van 50 minuten gedaan. Trek hiet je eigen conclusies maar.
Maar na die ene woensdag hebben Krisje en ik ons niet echt meer verveeld.

credits voor dit verhaal gaan naar Marit :D (www.maritinjapan.waarbenjij.nu)

Bas is ondertussen ook alweer in Nederland, maar voordat -ie wegging hebben we dus een weekje door Japan gereisd. Op de planning stonden Himeji en Kyoto en Tokyo, maar uiteindelijk werd het: Hiroshima, Osaka, Nara, Tokyo.
In Hiroshima hebben we weer het atoommuseum bezocht, wat weer indrukwekkend was. Er waren ook veel oude Japanners die moesten huilen bij beelden en plaatjes, dan merk je pas echt dat t nog helemaal niet lang geleden is dat die bom gevallen is.
Daarna zijn we door naar Osaka gegaan waar we een beetje rondgewandeld hebben en de stad hebben bekeken (ik was er natuurlijk al 4 dagen geweest) en toen door naar Nara.

Nara was echt geweldig :D:D:D.
Nara was de 1e hoofdstad van Japan, dus er staan heel veel tempels. Een groot gedeelte van Nara bestaat uit parken en in die parken lopen tamme herten rond. Echt zo schattig! Ze lopen gewoon naar je toe en zijn helemaal niet bang voor mensen. En ook niet voor auto's, want ze lopen ook op de stoep ^__^.
Voor 150 yen kon je koekjes kopen voor de herten, dus dat heb ik een aantal keer gedaan :D :D :D
Het grootste houten gebouw van de wereld, een tempel, staat ook in Nara. Het was er ontzettend druk, maar wel heel mooi. In de tempel stond ook een enorm Boeddhabeeld.

Na Nara zijn Bas en ik doorgegaan naar Tokyo en na 3 dagen elkaar weer uitgezwaaid :(.

Volgende week vrijdag gaan Marit en ik naar Okinawa :D :D :D k kan niet wachten!

X Krisje

ps: Marrie: heeeeeeeeel veel succes met je rij-examen van de week! zelfs in Japan heb je support!!! K zal voor je duimen

  • 06 Maart 2007 - 11:49

    M@rrie:

    Hey kris,

    Leuk verhaal!!! eindelijk zeg.....we vroegn ons al af of je nog leefde hier :P
    Heb je mijn berichtje via travian van papa nog gekregen?
    Ze behandelen dieren niet altijd even goed daar in Japan, laatst had je toch ook al die krokodillen in te kleine hokjes? Das wel sielug, maar goed, weinig aan te doen verder.

    Morgen moet ik idd op!! spannend!! maar ik moet het wel kunnen halen, dus morgen om 15.00 nederlandse tijd, moet je duimen voor me!!!

    fijne vakantie nog verder!! en wat ga je ook alweer in Okinawa doen?

    xxxxxx marrie

  • 06 Maart 2007 - 13:04

    Krisje:

    In Okinawa gaan we van de zon genieten :D
    En natuurlijk cultureel verantwoorde dingen doen. En Kanoen.

    K ben foto's aan t uploaden, maar het programma zit vast. Als -ie het niet binnen nu en snel weer doet, probeer ik de foto's morgen nog een keer.

  • 06 Maart 2007 - 21:07

    Mama:

    Hoi Krisje,
    Ja, eindelijk weer eens een verhaaltje. We dachten al dat je ons vergeten was. Die dierentuin is inderdaad niets. Kun je beter naar de parken in Nara gaan!
    Alie (collega) en ik zijn vandaag naar Utrecht geweest naar het Catharijneconvent. Museum voor christelijke kunst Heel mooi en interessant. Lezing over bijbelse vrouwen in de kunst en bijbehorende tentoonstelling natuurlijk. Verder een prachtig glas in loodraam, 3 verdiepingen hoog. Ook een tentoonsteling over de ontwikkeling van de kloosters in west-europa. heel mooi. We moeten echt nog een keer terug om alles nog eens goed te bekijken. Op de terugweg hadden we pech. Een vliegtuigbom uit WO II gevonden op het spoor tussen Utrecht en Den Bosch. Dus daar geen trein. We moesten helemaal via Arnhem, Nijmegen naar Breda. Hutje mutje in de trein. Sommige reizigers konden niet eens meer mee. zo dicht stonden we op elkaar. I.p.v. zeven uur, half negen thuis, dus alles bij elkaar viel het nog mee.
    Morgen een spannende dag voor Marrie. Om drie uur is het te doen: RIJEXAMEN. We zullen maar goed duimen
    Ze heeft ook een keer bij mij in de auto gereden, naar de Ikea, via de autoweg en via de stad weer terug en dat ging goed, dus wie weet.
    Oma Budel is ondertussen ook verhuisd naar het verzorgingshuis van de paters van de Biest. Ook in een klooster en het gaat haar daar stukken beter dan in het Martinus.
    Ze doet daar met allerlei activiteiten mee, zelfs
    gym en dat doet haar goed. Gelukkig maar.
    Dat was het weer. Liefs en xxx mama

  • 07 Maart 2007 - 01:28

    Krisje:

    Tja, op de treinen kan je nooit vertrouwen.... als je je kaartje nog hebt, kan je 50% van wat je betaald heb terugkrijgen.

    Ik heb gisteren een kaart naar oma gestuurd, maar naar St. Martinus. Sturen ze die dan wel door?

  • 07 Maart 2007 - 10:35

    Papa:

    ongelofelijk, een teken van leven.
    Wat heb je al die tijd gedaan.
    Ja Bas was er dan gaat al je aandacht naar hem.
    Nu ben je Travian verslaafd, net als je vader.
    Heb je ook foto's van die houten tempel.
    dikke kus
    Papa
    XXX

  • 08 Maart 2007 - 16:11

    Koos:

    dag Krisje, long time no speak. Lees dat je op Okinawa bent geweest. Ben ik een jaar of 10 terug ook geweest. EMheeftdaar een (heel oude)raffinaderij. Ik weet niet of hij nog van ons is of inmiddels is verkocht. Was mij ook al opgevallen dat Japanners heel anders met dieren omgaan dan wij. Denk dat ze ze vooral als voeding zien. Mooie foto's overigens. Kijk uit naar het volgende verhaal.
    Groeten, Koos



  • 11 Maart 2007 - 14:10

    M@rire:

    Hey kris,

    Ik kwam Ella nog tegen in de AH in Tilburg afgelopen week. Ik moest je de groetjes doen, dus bij deze!!

    -xxx-

  • 13 Maart 2007 - 15:35

    Chris TNT:

    Hoi Kris,
    Ik lees met belangstelling je verhalen. Heel leuk! Tot ziens!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Japan, Beppu

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

05 Augustus 2007

laatste dag in Japan

02 Augustus 2007

2 geweldige weken

22 Juli 2007

ik word model :D

20 Juli 2007

Tokio and more

05 Juli 2007

de maand juni
Krisje

Actief sinds 26 Aug. 2006
Verslag gelezen: 169
Totaal aantal bezoekers 83101

Voorgaande reizen:

13 September 2006 - 14 September 2006

Mijn eerste reis

Landen bezocht: