anderhalve week uit het wonderlijke leven van Kris - Reisverslag uit Beppu, Japan van Krisje Meeuwsen - WaarBenJij.nu anderhalve week uit het wonderlijke leven van Kris - Reisverslag uit Beppu, Japan van Krisje Meeuwsen - WaarBenJij.nu

anderhalve week uit het wonderlijke leven van Kris

Door: X-U

Blijf op de hoogte en volg Krisje

18 April 2007 | Japan, Beppu

Na het lezen van Marit’s blog, heb ik zelf ook weer de motivatie en moed gekregen om weer eens aan mijn eigen blog te zitten. (T kost nogal wat energie om je levensverhaal/autobiografie/dagelijkste avonturen etc mooi in woorden uit te drukken ;) oke, ik overdrijf, maar toch ), maar daar gaan we:

Ik fitness nog steeds:D en gisteren kwam ik Alana, een meisje uit Australie, tegen bij de fitness en we hebben afgesproken om af en toe samen naar de fitness te gaan om dan een rondje apparaten te doen, zodat ik niet alleen op de fiets daar zit, maar ook nog een beetje krachttraining doe. Ik wil als ik terug ben in NL weer beginnen met indoorklimmen, dus dan kan ik een beetje kracht altijd wel gebruiken. Aan mijn conditie kan ook veel verbeterd worden, want ik deed de conditietest op de fiets en mijn conditie was niveau 2, op een schaal van 1 tot 7, waarin 7 het beste is. *slik* Ik ben toch maar even op internet gaan kijken wat nou de beste manier van trainen was en heb een geweldige site gevonden die er goed over uitlegt, dus vanaf nu gaat het echte werk beginnen.

Behalve fietsen bij de fitness ben ik ook bij de fietsclub van de universiteit gegaan. Elke zaterdag fietsen we een halve of hele dag. Zo kom ik ook nog eens wat meer van de omgeving te weten. Ik ga voorlopig maar 1x per 2 weken mee, want de ene week doen ze een makkelijke route en de andere week een moeilijke route (lees: 4 of 5 bergen beklimmen), en dat gaat mij toch iets te ver. En nu we weten hoe het met mijn conditie staat, lijkt me dat dus ook geen slim idee. Ik kan een fiets lenen van de leider :D en de groep waar we mee fietsen is heel gezellig en het merendeel is Japans en ik heb ook wat Japans kunnen praten dus. Met moeilijke zinnen val ik wel nog steeds terug op Engels, wat echt een vervelende eigenschap is, want ja, zo leer je het natuurlijk nooit. Ik heb ook van een jongen uit Nepal een paar tips gekregen over goede onsen, dus Marit en ik gaan zaterdag of dinsdag een van die onsen bezoeken :). We zijn naar een heel mooi strand gefietst, waar we hebben geluncht en gekletst en wat spelletjes gespeeld (het blijven Japanners, en die moeten altijd wat doen, ik heb nu de Japanse versie geleerd van ‘Annemaria Koekoek’). Wat ik ook weer typisch Japans vond: Het strand waar we waren was het mooiste strand wat ik tot nu toe in Japan gezien heb, maar toch hebben ze er weer een kunstmatig eiland opgebouwd compleet met gras, palmbomen, bankjes en een paadje om te wandelen. Het is echt alsof ze aan natuur alleen niet genoeg hebben; er moet altijd wel iets bijgebouwd worden.....
Rond 3 uur was ik weer terug en ben ik meteen doorgegaan naar de campus, want er was een welkomstfestival. Ik heb anderhalf uur naar optredens zitten kijken in een heerlijk zonnetje, dus het was echt een geweldige dag. Helaas is er van de zon niks over en zit ik nu weer met een dikke trui aan, want het regent al 2 dagen en de temperatuur is weer zwaar gedaald :(.

Ik kreeg vorige week ook een mailtje binnen dat er nog een Japans meisje in NL komt studeren als uitwisselingsstudent en of we konden spreken, zodat we van alles over NL en Leiden kunnen vertellen. De vorige keer met Yuki (die ook in Leiden komt studeren) ging dat niet helemaal geweldig, want toen leek het bij ons verhaal net alsof ons land alleen maar uit junks en stelende mensen bestond, wat nou ook niet echt de bedoeling was. Volgende week donderdag poging 2 om NL als het beste landje om te studeren aan te prijzen.

Misschien wat later dan verwacht heb ik toch nog een compleet paasgevoel gekregen: 2e paasdag kreeg ik van mijn moeder chocolade paashaaslollies, eergisteren kreeg ik een pakketje van Paulien met overheerlijke paaseitjes en gisteren was er weer een pakketje van Liesbeth compleet met paashaas, paaskip, mandjes en chocolade eitjes. Echt supererg bedankt :D :D :D. Van Paulien kreeg ik er ook nog heel toepasselijk een boekje bij voor chocoholics met citaten voor chocoladeliefhebbers ^__^, zoals:
-“Van chocola alleen kan een man niet leven – een vrouw wel” (mss moet ik dat dan maar eens proberen ;))
- “In de koekjes van het leven, zijn je vrienden de stukjes chocola” (geweldige uitspraak)
En zo staan er nog veel meer wijsheden in ;). Toen ik in Tokio was, heb ik ‘About a boy’ op DVD gekocht, 1 van mijn lievelingsfilms en 2 weken geleden hebben we die in de lobby gekeken met een aantal mensen. Er was ook een Japans meisje die in Afrika op de Internationale middelbare school had gezeten en waar haar beste vriendin Nederlands was, dus ze kon ook een beetje Nederlands: “Hoe laat is het?” en “Ik ben geil”, niet echt intelligent Nederlands, maar vooruit :), het is wel een partygirl hoor, ze houdt de hele tijd feestjes enzo. Vorige week ben ik ook naar een van die feestjes geweest gewapend met een fles passoa (na lang zoeken heb ik het eindelijk kunnen vinden hier in Japan). Het was echt een hele gezellige avond met ongeveer 15 mensen gepropt op 1 kamer, want in de keuken mag je niet drinken. 2 jongens hadden hun gitaar meegenomen en 1 van hen, een jongen uit Canada kende veel nummers van Sublime, een skabandje, en heel toevallig ben ik een keer een cd van hen tegengekomen op internet en heb die gedownload en was op slag fan (nou, oke, geen fan, maar k vond t wel coole muziek), dus hebben we een aantal nummers van Sublime gezongen, was echt relaxed. Hij bleek ook in Groningen gewoond te hebben en zijn ouders wonen nu in Den Haag, dus dat was ook cool.
Vorige week zouden we met een aantal mensen film op mijn kamer gaan kijken (ze hebben de tv om nog onbekende redenen uit de lobby weggehaald *grumble*), maar uiteindelijk hebben we 2 uur zitten gamen. Hehe, eindelijk eens goed gebruik gemaakt van mijn PS2. Ik snap nog steeds niet wat al die jongens tegen Ein hebben in Dead or Alive 2 :p.

Vorige week woensdag zijn de colleges weer begonnen en ik heb echt goede colleges uitgekozen :D :D :D. Ik heb wel 4x in de week dus 1e periode, maar dankzij travian word ik ’s ochtends heel goed wakker en heb ik zelfs tijd voor ontbijt. Ik had bij het uitkiezen ook speciaal erbij opgelet dat ik geen Japanse leraren zou hebben (aangezien ik daar slechte ervaringen mee heb) en dat is dus heel goed uitgevallen. Ik heb dit blok van het semester zelfs zoveel college als ik het vorige semester met 2 blokken had (wat wil zeggen dat ik vorig semester idd niet zo heel veel colleges volgde, maar dat haal ik nu in :D). Ik heb een goede leraar voor Japans en de leermethode die we nu gebruiken staat me ook aan. En nou maar hopen dat ik het allemaal leuk blijf vinden.

Verder heb ik me ook ingeschreven voor Psychologie volgend jaar in Leiden, want ik wil naast Japans toch iets anders gaan doen, en ik ben me hier erg gaan interesseren in sociale vakken. Geen idee of ik psychologie wat vind, maar Liset heeft vorig jaar het 1e jaar ook in Leiden gedaan, dus ik kan altijd tips aan haar vragen ^__^. Alleen moet ik wel eerst zorgen dat ik ingeloot word. Op de middelbare school had ik namelijk nog geen groot levensdoel voor ogen (nu nog steeds niet echt eigenlijk), maar toen wist ik dus ook niet wat ik wilde gaan studeren, wat me niet echt gemotiveerd heeft om heel erg hoge cijfers te halen, dus hoewel ik alles wel in 1 keer probeer af te ronden, en waar ik heel trots op ben, zit ik toch in de laagste klasse voor inloting, wat inhoudt dat ik 27% kans heb om ingeloot te worden. Ik wou dat ze naar mijn cijfers van de uni keken, dan had ik veeeeeeel meer kans :(, maar ja, dit is waarschijnlijk een geval van ‘shouganai’ (zoals ze altijd in het Japans zeggen – ‘niks aan te doen’). K heb net tussendoor nog anderhalf uur met Daan B gechat en hij stelde nog voor om even te emailen naar de studiecoordinator van psychologie, dus dat ga ik ook nog even proberen. Niet geschoten is altijd mis, toch.

Volgende week ga ik met Ruben een weekendje naar Fukuoka en daar heb k ook al heel veel zin in, lekker bijkletsen :D.

Byebyecyle~

  • 18 April 2007 - 21:37

    Mama:

    Hoi Krisje,
    Het klinkt allemaal weer goed. En leuke foto's. Ik zal de cijferlijst van Japans ook meesturen naar de IBG; wie weet helpt het. Ben nog naar het stedelijk geweest voor een gewaarmerkte kopie van jouw diploma. Vond er toch niet veel sfeer hangen.
    Jammer dat ik niet zo'n chocoladefan ben! Zag er leuk uit op de foto, die paaslekkernijen. Marrie had ook een heel grote paashaas gekregen van haar werk. te mooi om op te eten. Hij staat nu op de kast te pronken.
    Miko is in voorjaarsstemming. Weet van gekkigheid niet welke kant hij op moet rennen. Hij gaat nu elke dag de galerij op, maar er zijn geen andere poezen in de buurt, voorzover ik weet. Hij maakt me nog steeds elke morgen om zes uur wakker met zijn pootje (nagels gelukkig ingetrokken)in mijn gezicht. Dan wil hij lekker eten (bakje) hebben en kan ik weer terug naar bed.
    Ga nu ook maar opruimen en naar bed, (heb vavavond met Arnoud gekaart)morgen weer een nieuwe dag.
    Liefs en xxx mama

    PS. knap van dat fietsen en fittnesen.
    Volhouden maar.

  • 19 April 2007 - 15:32

    Papa:

    Dag krisje,
    Wat fijn dat je weer eens een heel stuk op je blog schrijft en wat een ontwikkelingen, de colleges zijn begonnen en ineens stroom je over van de energie.
    Toch de travianstart elke morgen, wordt je gelijk scherp van.
    Goed zo sporten en fietsen en aan je conditie werken, die is inderdaad wel eens beter geweest toen je actief aan het klimmen was.
    De Japanse kuikentjessnoepjes waren nou ja, japanse snoepjes nietwaar.
    Oma heeft er een op en die vond ze lekker, verder nog niemand.
    Ze smaakten zoet en inderdaad de vulling naar kastanje, droog hoor.
    verder hebben we hier en heel mooie vroege start van de lente.
    Het weer is herlijk, alles schiet weer in het groen en we kunnen weer veel buiten zitten
    Tot de volgende keer

    dikke kus
    Papa

  • 20 April 2007 - 08:26

    Daan B:

    hey kris,
    goed om te horen, dat het allemaal zo goed gaan. En dat je ook weer aan het sporten bent, echt goed! En tja wat kan ik zeggen: het is gewoon universeel Ein is gewoon heel erg fout!! haha

    groetjes

    Daan

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Japan, Beppu

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

05 Augustus 2007

laatste dag in Japan

02 Augustus 2007

2 geweldige weken

22 Juli 2007

ik word model :D

20 Juli 2007

Tokio and more

05 Juli 2007

de maand juni
Krisje

Actief sinds 26 Aug. 2006
Verslag gelezen: 368
Totaal aantal bezoekers 83040

Voorgaande reizen:

13 September 2006 - 14 September 2006

Mijn eerste reis

Landen bezocht: