Fietsen in Aso - Reisverslag uit Beppu, Japan van Krisje Meeuwsen - WaarBenJij.nu Fietsen in Aso - Reisverslag uit Beppu, Japan van Krisje Meeuwsen - WaarBenJij.nu

Fietsen in Aso

Door: X-U

Blijf op de hoogte en volg Krisje

13 Mei 2007 | Japan, Beppu

Vandaag zijn we met 8 leden van de fietsclub naar Aso gegaan voor een fietstour. Ik kreeg eergisteren de schrik van mijn leven, want ik zou al om 4:40 's ochtends opgehaald worden!!
Mijn poging om vroeg te gaan slapen heeft niet gewerkt, want ik vermaakte me heel goed met een concert van Kat-tun die ik nog niet gezien had ^__^.
Maar met heel veel moeite ben ik om kwart over 4 uit mijn bed gekomen en om 4:50 waren we dus onderweg naar Aso.

Rond half 7 kwamen we langs een Konbini (afk van Convience store, 24/7 open) en daar ging Yuusuke ineens foto's maken van de deur. Wat is daar nou interessant aan? Nou, hij had nog nooit een konbini gezien zonder een deur die automatisch openging en dat is natuurlijk een foto waard. (Er was een tijdje geleden blijkbaar een vrachtwagen de konbini ingereden, dus vandaar een deur die je zelf open moet doen).

Om 7 uur 's ochtends waren in Aso aangekomen. Ik dacht eigenlijk dat we gewoon met de club een fietstour gingen doen, maar het bleek een heel evenement te zijn dat 1 keer per jaar is. Er deden in totaal meer dan 400 fietsers mee. De meesten waren professionals en reden de 100 km tour, maar wij deden lekker makkelijk de 30km familie tour ^__^.
Aangezien ze in Japan (bijna) alles andersom doen, kregen we bij de inschrijving een enveloppe waarin ook een certificaat zat en waarmee we bewezen hadden dat we de tour hadden gemaakt. Daarna moesten we anderhalf uur wachten, want we waren veel te vroeg aangekomen ~_~, maar toen kwam de opening. En wat ook heel apart hierbij was: er werden nu al prijzen uitgereikt. En Ashko en ik kregen ook een prijs omdat we internationale deelnemers waren. Das makkelijk prijzen winnen he? Dus ik heb een prijs gewonnen omdat ik een buitenlander ben. Dat noem ik nou eens positieve discriminatie ;). Verder werden er prijzen uitgereikt voor degene die zich als 1e had ingeschreven, voor degene die van het verst kwam, en nog wat nutteloze dingen. Ik heb wat vaag Japans snoep gekregen, nu maar hopen dat het ook te eten is.

Aso is een gebied met een (nog actieve) vulkaan die een hele aparte krater heeft, dat was echt mooi om te zien. We hebben 3 uur heerlijk gefietst en tussendoor kregen we ook nog kans voor sightseeing. We hebben mooie tempels gezien, waar ik ook nog op een Japanse manier een wens heb gemaakt door in je handen te klappen (zie foto), en we zijn ook een enorme lange trap opgeklommen om eenmaal aangekomen van een heel mooi uitzicht te genieten. Ik heb toen ook voor het eerst een kofun gezien. Kofun zijn graven uit de Kofun-periode (wat origineel ;)) (300-500nChr<--als ik me het goed herinner :roll:). Het stelt niet zo heel veel voor, je ziet gewoon een heuvel, maar als je het idee erachter kent, is het wel leuk.
Onderweg kregen we ook af en toe snacks van de organisatie en werden we ook getrakteerd op heerlijk vlees bij een hele kleine vleesboer.
Ik ben ook langs heeeeeel veel rijstvelden gereden en de boeren waren net bezig om rijst te planten, dus dat was heel interessant om te zien hoe dat nou precies werkte.

Rond 1 uur waren we weer terug en kregen we weer hele lekkere lunch. Tijdens het lunchen vond Yuusuke een aantal klavertjes 4, en daar heb ik er ook 1 van gekregen. Vanaf nu alleen geluk dus nog ;). Na heerlijk fietsen en eten konden we lekker nagenieten in een onsen (ook weer inbegrepen bij de tour ^__^). Daar heb k ook nog even in de sauna gezeten. Echt lekker.
Overal waar je komt in Japan (zoals o.a. de supermarkt, de onsen, de schaatsbaan) heb je arcade games en dat is echt superpopulair. Dus toen iemand een spelletje ging spelen, stond er natuurlijk meteen een hele groep omheen. Ik vond het weel grappig om te zien, dus daar heb k ook een foto van gemaakt.

Verder is er in Oita-ken een hele beroemde brug die ik al een paar maanden wil zien, maar als je daar met de bus heengaat dan betaal je 50 euro (veeeel te duur dus), dus ik vroeg of dat dichtbij was waar we nu waren en guess what, het lag halverwege op de weg terug en de rest van de groep wilde de brug ook wel zien, dus zijn we daar ook nog langs gereden :D. We kwamen daar om 17:10 aan en toen bleek het om 17:00 uur te sluiten :(. Dat vond ik echt enorm balen, dus we hebben toch nog geprobeerd of we erop mochten, door heel zielig te zeggen dat we van zoooooo ver gekomen waren ("ik ben helemaal speciaal vanuit Nederland gekomen" ;)), maar het mocht helaas niet baten. Zelfs 2 lieve vrouwtjes gingen zich ook er nog mee bemoeien.
Wat is dan zo speciaal aan de brug?
De brug is alleen voor voetgangers en heel smal dus en je kan 173 meter de diepte in kijken. Wat ook wel weer typisch Japans is: de brug is speciaal aangelegd voor toerisme. Sterker nog: het is alleen maar aangelegd voor toerisme. Hij is verder dus nergens nuttig voor, maar goed. Om de brug heen hebben ze dus een enorme parkeerplaats gebouwd en allemaal winkeltjes die o.a. koekjes en snoepjes van de brug verkopen. Lekker commercieel dus, maar het werkt wel, want er waren echt veel touringsbussen en veel toeristen. Ik heb uiteindelijk wel wat foto's kunnen maken van de brug en daarna zijn we weer richting Beppu vertrokken.

Kortom: een supergezellige dag met ook superlekker weer (mijn armen zijn vuurrood verbrand), mooie natuur en weer typisch Japanse dingen :D.

  • 13 Mei 2007 - 11:15

    Mama:

    Hoi Krisje,
    Dat was wel een leuke fietstocht en leuke foto's. Je ziet er wel proffesioneel uit met dat helmpje!
    xxx, mama

  • 13 Mei 2007 - 12:00

    Jose En Piet :

    Ha die Krisje,
    Eindelijk hebben we weer eens tijd gevonden om jouw belevenissen in Japan te volgen. We zijn nu weer helemaal bij. Leuk om te lezen dat je zoveel meemaakt en ook zo'n leuke dingen onderneemt. Petje af hoe je het allemaal klaar krijgt. Je conditie moet je inderdaad goed op peil houden, dus blijf fitnessen en fietsen. (Zag er trouwens cool uit, jij op de mountainbike).
    Piet en ik zijn ons aan het opmaken voor een rondrit met de motor door Toscane (Italië) en terug via de Franse Alpen. Dit gaat gebeuren vanaf Hemelvaart (17 mei a.s.) t/m Pinksteren. Nu maar hopen dat het weer omslaat, want we hebben nu al ruim een week te kampen met fikse regenbuien. En een beetje zon is toch wel lekker op de motor.
    Nou Krisje, have fun, doe je best daar en we blijven je volgen.

    Groetjes van Jose en Piet uit Reuver.

  • 13 Mei 2007 - 19:27

    Daan:

    Echt cool, dat fietsen! Het is echt een goede manier om Japan te ontdekken en op plekken te komen waar je anders nooit zou komen of niet? Dus blijven volhouden, want het is natuurlijk ook goed voor je

    groetjes

    daan

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Japan, Beppu

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

05 Augustus 2007

laatste dag in Japan

02 Augustus 2007

2 geweldige weken

22 Juli 2007

ik word model :D

20 Juli 2007

Tokio and more

05 Juli 2007

de maand juni
Krisje

Actief sinds 26 Aug. 2006
Verslag gelezen: 394
Totaal aantal bezoekers 83041

Voorgaande reizen:

13 September 2006 - 14 September 2006

Mijn eerste reis

Landen bezocht: